OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM NA ROK SZKOLNY 2016/2017


Działalność poradni obejmuje:

- Badania diagnostyczne:

  • psychologiczne;
  • pedagogiczne;
  • logopedyczne;
  • zawodoznawcze;
  • profilaktyczne badania wzroku, słuchu i mowy z zastosowanie programu multimedialnego Platforma Badań Zmysłów.

- Orzecznictwo, opiniowanie i wydawanie informacji po badaniach diagnostycznych

 

- Terapie indywidualne:

  • psychologiczna - (zaburzenia emocjonalne, zaburzenia nerwicowe, psychosomatyczne, fobie, depresja i próby samobójcze, problemy osobowościowe, trudności adaptacyjne, problemy wychowawcze, niedostosowanie społeczne i zagrożenia niedostosowaniem, moczenie na tle nerwowym, zaburzenia łaknienia, problemy wieku dorastania, nadpobudliwość psychoruchowa, uzależnienia, reakcje na silny stres, inne…);
  • pedagogiczna (dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z trudnościami w nauce, niedosłyszących inne…);
  • logopedyczna (wady artykulacyjne, jąkanie, terapia dzieci niedosłyszących, z opóźnionym rozwojem mowy, z wadami rozszczepowymi podniebienia, inne…).

 

- Terapie grupowe:

  • logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym;
  • dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;

 

- Zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju od chwili wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.


Na pomoc mogą liczyć także:

- rodzice (na terenie poradni)

  • indywidualne porady i konsultacje specjalistyczne;
  • spotkania grupowe dla rodziców dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub  innych rodziców w zależności od potrzeb;
  • wsparcie rodzin w zadaniach wychowawczych.

- nauczyciele (na terenie poradni);

  • indywidualne konsultacje dla pedagogów, psychologów szkolnych, logopedów  i   nauczycieli,
  • organizowanie i prowadzenie sieci współpracy dla nauczycieli z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.

 

Poradnia prowadzi także działania na terenie szkół, przedszkoli i ośrodków szkolno-wychowawczych:

  • Przesiewowe badania logopedyczne;
  • Badania słuchu komputerowym programem „Słyszę”;
  • Badania wzroku komputerowym programem „Widzę”.

 

Zajęcia z uczniami:

  • Jak skutecznie się uczyć?

 

Spotkania z rodzicami:

  • Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • Gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole;
  • Bezpieczeństwo emocjonalne dzieci w wieku przedszkolnym;
  • Jak pomagać dzieciom z trudnościami w nauce?;
  • Jak postepowac z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce?;
  • Nadpobudliwość psychoruchowa – objawy, przyczyny, formy pomocy;
  • Rozwój mowy dziecka. Jak go wspierać?;
  • Odpowiedzialne towarzyszenie dzieciom w okresie dorastania.

 

Spotkania z nauczycielami:

  • Analiza i realizowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • Uczeń z nadpobudliwością psychoruchową w klasie;
  • Wspieranie szkoły w organizowaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  • Postępowanie logopedyczne z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo;
  • Alternatywne i wspomagające metody komunikacji;
  • Uczeń z afazją w przedszkolu i szkole-wsparcie logopedyczne.

 

Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek mające na celu poprawę jakości ich pracy,

w zakresie wynikającym ze specyfiki pracy poradni, obejmujące:

A.

  1. pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
  2. ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki;
  3. zaplanowanie form wspomagania i ich realizację;
  4. wspólną ocene efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.

B. Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.

Poradnia realizuje również spotkania z uczniami, rodzicami i nauczycielami o innej tematyce wynikającej z bieżących potrzeb placówek oświatowych (po wcześniejszym ustaleniu).

Zgłoszenia przyjmowane są na formularzu zgłoszeniowym osobiście w sekretariacie poradni lub listownie. W razie wątpliwości kontakt telefoniczny 86-275-25-52.

Realizacja zadań zawartych w ofercie zależy od kolejności i ilości zgłoszeń.